loading...
خبرگزاری ایرانی تسلیحات نظامی
رضا قاسمی بازدید : 991 پنجشنبه 04 آذر 1395 نظرات (0)

ناوهای یواس‌اس نیمیتز

تسلیحات نظامی غول پیکر در جریان جنگ جهانی تولید می شدند تا ضمن ایجاد رعب و وحشت در دل دشمنان،مهمات و افراد بسیار را جا به جا نمایند.پس از جنگ سرد،تولید این ماشین آلات جنگی تنها با هدف بدست آوری اهداف بلند مدت در مناطقی خارج از خاک کشورها صورت گرفت.یکی از این موارد،ناوهای هواپیمابر بسیار بزرگ کلاس یواس‌اس نیمیتز هستند. ناوهای هواپیمابر کلاس نیمیتز بزرگترین و سنگین ترین شناورهای جنگی ساخته شده در طول تاریخ هستند. ناوهای این کلاس رسما به عنوان دومین نسل ناوهای هواپیمابر اتمی طراحی شدند. ناو هواپیمابر یو اس اس نیمتیز (سی وی ان-۶۸) (USS Nimitz) نام یک ناو هواپیمابر متعلق به نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا است. 

 

خبر گزاری ایرانی تسلیحات نظامی

 

این ناو هواپیمابر در ۱۹۷۵ به دریا انداخته شد و پایگاه خانگی آن در نورفوک، ویرجینیا است.این ناو ۳۳۳ متر طول دارد و مجهز به دو راکتور هسته ای ساخت وستینگهاوس است.از دیگر ناوهای این کلاس می توان به ناو هواپیمابر جان سی استنیس یا یو اس اس جان سی ستنیس (سی وی ان-۷۴) اشاره کرد.این غول عظیم الجثه یک شهر شناور نظامی است! ناو هواپیمابر جان سی استنیس یا یو اس اس جان سی ستنیس( USS John C. Stennis) نام یک ناو هواپیمابر متعلق به نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا است.  این ناو هواپیمابر در دسامبر ۱۹۹۵ به دریا انداخته شد و پایگاه خانگی آن در ایالت واشینگتن است.

  این ناو هواپیامابر ۶۵۰۰ خدمه دارد و با انرژی هسته ای نیروی خود را تامین میکند.ساخت این ناو ۴٫۵ میلیارد دلار خرج داشت و از سری ناوهای کلاس نیمیتز است.این ناو ۳۳۳ متر طول دارد و مجهز به دو راکتور هسته ای ساخت وستینگهاوس است.از جمله دیگر غول های شناور تولید شده به دست انسان می توان به ناو هواپیمابر کارل وینسون یا یو اس اس کارل وینسون (سی وی ان-۷۰) و یواس‌اس دوایت آیزنهاور (سی‌وی‌ان-۶۹) اشاره کرد.

ناو USS Nimitz

این ناوها،دارای هزاران خدمه،رستوران های متعدد،ورزشگاه،کلاس های آموزشی،نشریه داخلی،استخر،سینما و...هستند.صدها جنگنده نیز بر روی آنها و یا در آشیانه های زیرین جای گرفته اند.به طور عمده،همواره چندین ناوچه در حال اسکورت آنها هستند.

باقی مطالب را در ادامه ببینید....

رضا قاسمی بازدید : 1256 پنجشنبه 27 آبان 1395 نظرات (0)

نیروی دریایی در تمامی ارتش ها و دولت ها،وظیفه حمایت از آبهای مرزی و بین المللی را بر عهده دارد.نیروی دریایی در بسیاری از کشورها،دارای ناو های هواپیما بر است که علاوه بر سلطه درون آبها،تعدادی هواگرد شامل جنگنده و هلیکوپتر را بر روی خود حمل کرده و به عبارت بهتر یک پایگاه هوایی بر روی آب است.هزینه تمام شده تولید این ناوها بسیار گران است و از سوی دیگر دنیایی از تکنولوژی و فناوری در آنها وجود دارد که از تصور بسیاری از ما خارج است.این ناوها دارای هزاران پرسنل نظامی و غیر نظامی هستند.درون آنها رستوران،بیمارستان،ساختمان های استراحت و غیره...وجود دارد.به عبارت بهتر آنها یک شهر نظامی کوچک بر روی آب هستند.

ناو هواپیما بر USS FORD

یو اس اس جرالد آر فورد(به انگلیسی: USS Gerald R. Ford) نام یک کلاس ناو هواپیما بر آمریکایی است که قرار است تا اواسط سال 2016 وارد خدمت نیروی دریایی ایالات متحده ی آمریکا شود ، این ناو چند میلیارد دلاری پیشرفته ترین کشتی جهان لقب گرفته است.جرالد آر فورد یک ناو هواپیمابر از طبقه supercarrier ، متعلق به نیروی دریایی ایالات متحده است که برای جایگزینی با ناوهای کلاس نیمیتز در نظر گرفته شده است.

خبر گزاری ایرانی تسلیحات نظامی

بدنه این ناو بسیار شبیه به ناوهای کلاس نیمیتز است اما در تکنولوژی بسیار پیشرفته تر از ناوهای این کلاس است که از پیشرفته بودن آن می توان به سیستم الکترو مغناطیسی پرتاب هواپیما اشاره کرد .همچنین خدمه مورد نیاز نیز کاهش یافته تا به بهبود بهره وری افزوده شود و اولین نمونه تولیدی به نام جرالد آر فورد و با شماره " CVN-78 " تا پایان سال 2015 ساخته خواهد شد.سیستم پرتابگر مغناطیسی فناوری است که توسط نیرویی دریایی ایالات متحده در حال توسعه است ، یک سیستم پرتاب هواپیما با استفاده از یک درایو موتور خطی الکترومغناطیس از روی عرشه است که جایگزین سیستم قدیمی پیستون بخار آب خواهد شد و مدل جدید شتاب بیشتری را به هواپیمای در حال برخاست می دهد.همچنین از مزایای دیگر این سیستم می توان به : کاهش هزینه ها ، تعمیر و نگهداری آسان تر، توانایی پرتاب هواپیماهای سبک و سنگین ، وزن کمتر، اشغال فضای کمتر و نیاز نداشتن به آب شیرین برای این کار ( که نسبت به نمونه پیستونی بخار، هزینه ها کاهش می یابد ) اشاره کرد.

خبر گزاری ایرانی تسلیحات نظامی

یک رآکتور هسته ای برای تامین برق و نیرو محرکه ناوهای کلاس فورد است که برای جایگزینی با رآکتور " A4W " مورد استفاده در کلاس نیمیتز،از سال 1998 در حال توسعه است که هر رآکتور قادر است تا 300 مگاوات برق تولید کند.این ناو قادر به حمل بیش از 75 هواگرد است.موشک های ضد کشتی،مسلسل های 20 میلی متری،موشک های ESSM و پرتاب گرهای RAM جزو تسلیحات دفاعی و تهاجی خود ناو هستند.هر چند که خیلی بعید به نظر می رسد که یک ناو با وجود جنگنده های آماده نیاز به درگیری پیدا کند.

برترین ناو هواپیمابرجهان (USS Gerald R. Ford (CVN-78 

 

ناو هواپیما بر کلاس USS Nimitz

کلاس نیمیتز را می توان معروف ترین کلاس از ناوهای هواپیما بر دانست.در زمان شروع به تولید این ناو به دلیل کمبودها در قسمت تولید صنایع نظامی،ایالات متحده در مدت زمان کوتاهی کارگاه های جدید را بدین منظور احداث کرد.این کلاس بارها در سیستم های الکترونیکی و کامپیوتر مورد بازسازی و ارتقاء قرار گرفته است.

باقی مطالب را در ادامه ببینید.... 

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    به نظر شما بیشتر به کدام حوزه به پردازیم؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 94
  • کل نظرات : 2
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 11
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 101
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 101
  • بازدید ماه : 137
  • بازدید سال : 362
  • بازدید کلی : 425,857
  • کدهای اختصاصی