loading...
خبرگزاری ایرانی تسلیحات نظامی
رضا قاسمی بازدید : 389 شنبه 22 آبان 1395 نظرات (0)

یک توضیح اجمالی:

 

خودرو جنگی بردلی به انگلیسی خانواده‌ای از خودروهای زره‌پوش جنگی آمریکایی است که در دو مدل اصلی ام۲ بردلی (خودرو جنگی پیاده‌نظام) و ام۳ برادلی (خودرو جنگی سواره‌نظام) تولید شده‌است. برادلی در سال ۱۹۸۱ به ارتش امریکا پیوست و تاکنون ۶۷۲۰ دستگاه از آن برای نیروهای مسلح آمریکا و عربستان تولید شده‌است. نام این خودرو به افتخار عمر نلسون بردلی از فرماندهان آمریکا در جنگ جهانی دوم انتخاب شد که همزمان با ورود بردلی به ارتش آمریکا در سال ۱۹۸۱ درگذشته بود.
بردلی پاسخ آمریکایی‌ها به بی‌ام‌پی شوروی‌ها بود که در سال ۱۹۶۶ به ارتش سرخ پیوسته بود. هر دو آن‌ها به این منظور طراحی شده بودند که بتوانند پیاده‌نظام را تحت حفاظت زرهی به میدان نبرد منتقل کرده و آتش پوششی را برای آن‌ها فراهم کرده و با سربازان و خودروهای زرهی دشمن درگیر شوند. 
ام۲ بردلی در ارتش آمریکا جایگزینی برای نفربرهای ام۱۱۳ در ماموریت‌های خط مقدم بود (هرچند استفاده از ام۱۱۳ در نقش‌های حمایتی تا به امروز هم ادامه دارد). برادلی نسبت به‌ام۱۱۳ از زره بسیار مناسب‌تر و قدرت آتش بسیار بالاتری برخوردار بود و قدرت تحرک بالاتری هم داشت تا بتواند تانک‌های ام۱ آبرامز را، که همزمان با بردلی به ارتش آمریکا پیوسته بودند، همراهی کند.
 
خبر گزاری ایرانی تسلیحات نظامی
 
 
برسی کلی 
 
نقایص نفربر زرهی به عنوان خودروهای جنگی، همچون زره نازک و قدرت شلیک محدود به ایجاد راهکارهایی جهت اصلاح خودروهای جنگی پیاده نظام در اواخر دهه 1960 منجر گردید.

در این طرح به جای ساخت خودرویی که بتواند فقط نیروهای پیاده نظام را تا میدان جنگ حمل کند، به طوری که آنها برای جنگیدن مجبور به پیاده شدن از خودرو باشند، طرحی به نام IFV ارائه شد که با آن نیروها در حالی که داخل خودرو هستند، می توانند با سلاح هایشان به جنگ دشمن بروند و با آن درگیر شوند و در عین حال به واسطه زره خودرو حفاظت شوند.
Bradley IFV که از طرح های شوروی و آلمان اقتباس شده بود، در سال 1981 وارد تولید شد. این خودرو که M-2 نیز نام دارد، به علت دارا بودن زره فاصله دار و لایه لایه در قسمت بالای بدنه آلومینیومی خود، نسبت به M-113 ، حفاظت بیشتری برای مسافران خود به عمل می آورد.Bradley همچنین با دارا بودن توپ 25 میلیمتری از قدرت شلیک بالاتری برخوردار است و می تواند گلوله های اورانیوم تهی شده را شلیک کند.

 

 

خبر گزاری ایرانی تسلیحات نظامی

 

قیمت هریک از مدل های M2A2 و M3A2 1/25 میلیون دلار و قیمت مدل های جدید M2A3 و M3A3 که صنایع دفاعی ایالات متحده از سال 2001 میلادی شروع به تولید آنها کرده 1/54 میلیون دلار است. M2 و M3 نفربرهای زرهی سبکی به حساب می آیند که برای فراهم آوری سرعت مناسب طرلحی شده اند. یک برادلی استاندارد 24/9 تنی، توسط پیشرانه 8 سیلندر دیزلی سوپر شارژر دار با قدرت 500 اسب بخار نیرو می گیرد. برادلی با نسبت نیرو به وزن 20 اسب بخار برای هرتن می تواند به بالاترین سرعت 64/4 کیلومتر در ساعت در جاده های هموار بدست یابد. در مقایسه، تانک M1 Abrams از یک موتور با قدرت 1500 اسب بخار بهره می گیرد و سرعت آن به 48/3 کیلومتر در ساعت می رسد. (مشخصات تانک ویرانگر آبرامز M1 در شماره 15 ماهنامه نواور چاپ شده است). مدل های برادلی گنجایش سوختی بین175 تا197 گالن (662 تا 746 لیتر) دارند.

 

فیلمی از نمایش این تانک

باقی مطالب در ادامه....

رضا قاسمی بازدید : 404 دوشنبه 17 آبان 1395 نظرات (0)
روسیه دیگر قدرت زمان اتحاد جماهیر شوروی را ندارد اما هنوز هم صاحب زرادخانه‌ای بسیار قدرتمند متشکل از سلاح‌های هسته‌ای استراتژیک و تاکتیکی است. علاه بر آن با توجه به وضعیت نابرابری نیروهای نظامی متعارف روسیه از زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی ان کشور تکیه زیادی بر بازدارندگی استراتژیک برای دفع دشمنان داشته است. 
ده سلاح از قدرتمندترین و مرگبار‌ترین سلاح‌هایی که روسیه و امریکا ممکن است علیه یکدیگر از آن ها استفاده کنند: 
سوخو -۳۵ 
یک جنگنده تک‌ کابینه و تک‌سرنشین، دو موتوره، چند منظوره با قابلیت مانور بالا و ساخت کشور روسیه است. سوخو-۳۵ در سازمان ناتو تحت عنوان فلانکر-ای نامیده می‌شود. این جنگنده برگرفته و توسعه یافته جنگنده سوخو-۲۷ بوده و در ابتدا تحت عنوان سوخو-۲۷ام شناخته می‌شد. بیش از ده فروند از این هواپیما توسط روسیه ساخته و تعدادی توسط تیم نمایش هوایی شوالیه‌های روسیه به‌کار گرفته شده‌است. این جنگنده به بسیاری از کشورها از جمله برزیل، هند و کره جنوبی پیشنهاد شده‌است.
خبر گزاری ایرانی تسلیحات نظامی
در دهه ۱۹۸۰، سوخو به دنبال ارتقاء جنگنده با کارایی بالا سوخو-۲۷ خود بود که نتیجه در بهبود خواص آیرودینامیکی سوخو-۳۵ نمود یافت و این جنگنده دارای مانور پذیری بالاتر، برد بیشتر و موتور قویتر گشت و افزایش چشمگیری در بهبود وسایل الکترونیکی و ارتباطات هوایی خود پیدا کرد. اولین پیش‌نمونه سوخو-۳۵ که از تغییر تولید سوخو-۲۷ ساخته شده بود، اولین پروازش را در ژوئن ۱۹۸۸ انجام داد. سوخو-۳۷ مدل توسعه یافته جنگنده سوخو-۳۵ است که دارای قابلیت تغییر سمت رانش می‌باشد. در سال ۲۰۱۰ خط تولید مدل‌های جدید این جنگنده تحت عنوان سوخو-۳۵اس در روسیه راه‌اندازی گردید.
زیردریایی کلاس امور 
از تازه‌ترین کلاس‌های زیردریاییهای نظامی ساخت روسیه است که به عنوان مدل صادراتی زیردریایی کلاس لادا به بازار عرضه شده‌ و هنوز هیچ سفارشی برای تولید آن نشده‌است. این زیردریایی مدل پیشرفته‌تر زیردریایی کلاس کیلو محسوب می‌شود. طول آن ۵۸٫۸ متر (۱۹۲ فوت ۱۱ اینچ) و ارتفاع آن ۶٫۴ متر (۲۱ فوت ۰ اینچ) می‌باشد.
روسیه بر روی عدم صادرات این زیردریایی حساسیت زیادی داده است و تنها به هندوستان اجازه اجاره زیردریایی های هسته ای این چنینی را داده است. 
خبر گزاری ایرانی تسلیحات نظامی
خبر گزاری ایرانی تسلیحات نظامی
زیردریایی کلاس “Amur"
باقی مطلب در ادامه....
رضا قاسمی بازدید : 811 پنجشنبه 06 آبان 1395 نظرات (0)

آام‌ایکس-۵۶ لُکلِر ( AMX-56 Leclerc) یک تانک اصلی میدان نبرد فرانسوی و ساخت شرکت جیات (نکستر کنونی) است که در سال ۱۹۹۲ وارد خدمت نظامی در ارتش فرانسه شد. قیمت خرید کنونی این تانک ۱۲.۶ میلیون دلار است. گزارش‌ها نشان می‌دهد که در سال ۲۰۱۱  هزینهٔ نگهداری سالانه این تانک در ارتش فرانسه ۳۶۲ هزار یورو برای هر دستگاه بوده است. مدل ارتقایافته ام‌کا۲ لکلر با بهینه‌سازی‌های نرم‌افزاری و سیستم کنترل موتور در سال ۱۹۹۸ وارد ارتش فرانسه شد.

سیستمم های پیشرفته این تانک به گونه‌ای طراحی شده‌اند که از چندین مدار مختلف استفاده می‌کنند تا در صورت آسیب دیدن بخشی از این وسیله به صورت کامل از کار نیفتد.

سلاح اصلی لکلر توپ بدون خان ۱۲۰ میلی‌متری CN120-26 ساخت شرکت جیات است. این توپ قادر به شلیک گلوله‌های ۱۲۰ میلی‌متری آلمانی و ناتو هم هست اما ارتش فرانسه تنها از مهمات فرانسوی استفاده می‌کند. لکلر با سیستم پایدارسازی توپ خود قادر است در حالی که با سرعت ۵۰ کیلومتر در ساعت در حال حرکت است به سوی اهدافی در فاصله چهار کیلومتری شلیک کند. این توپ برخلاف تانک‌های دیگر غربی و به سبک تانک‌های شوروی/روسیه به گلوله‌گذار نیاز ندارد و از گلوله‌گذار اتوماتیک استفاده می‌کند. در نتیجه خدمه تانک به سه نفر (فرمانده، راننده و توپچی) کاهش یافته‌اند. گلوله‌گذار اتوماتیک لکلر قادر است در هر دقیقه ۱۲ شلیک داشته باشد. این تانک در مجموع ۴۰ گلوله با خود حمل می‌کند که ۲۲ تای آنها در خشاب آماده آتش هستند و بقیه در بدنه تانک قرار دارند. مسلسل هم‌محور تانک یک تیربار سنگین ۱۲.۷ میلی‌متری است، برخلاف بیشتر تانک‌های دیگر که از مسلسل هم‌محور متوسط ۷.۶۲ م‌م استفاده می‌کنند. در بالای برجک می‌توان یک مسلسل ۱۲.۷ م‌م دیگر با کنترل از داخل تانک را نصب کرد که مشابه تیربار کنترل از راه دور مدل ام‌اآ۲ تاسک آبرامز است. هرچند در عمل بیشتر لکلرها به مسلسل ۱۲.۷ بدون کنترل مسلح هستند. این تانک به ۴ نارنجک‌انداز چهارتایی هم مسلح شده که قادر به شلیک نارنجک‌های دودزا، ضدنفر و گمراه‌کننده‌های مادون قرمز هستند.

پایگاه تسلیحات نظامی

 

پایگاه تسلیحات نظامی

توپ ۱۲۰ م‌م لکلر نسبت طول به کالیبر ۵۲ دارد که از اغلب تانک‌های معاصر خود بیشتر است (۴۴ در آبرامز و لئوپارد ۲ و ۴۸ در توپ‌های ۱۲۵ م‌م تانک‌های روسی) و می‌تواند گلوله‌های زره‌شکاف را با سرعت ِ دهانه ۱۷۵۰ متر بر ثانیه و گلوله‌های چندمنظوره را با سرعت دهانه ۱۱۷۰ متر بر ثانیه شلیک کند. تعداد فشنگ‌های مسلسل هم‌محور ۱۲.۷ م‌م ۸۰۰ فشنگ و مسلسل دفاع هوایی ۷.۶۲ دو هزار گلوله است. موتور کوچک هشت سیلندر لکلر بهره‌وری قابل توجهی در مصرف سوخت دارد و دمای نسبتاً پایین دود خروجی از اگزوز تانک که کمتر از ۴۰۰ درجه سانتی‌گراد است به کاهش آشکارگی مادون قرمز آن کمک می‌کند. این تانک به یک سیستم هشدار در صورت افتادن پرتوی لیزر بر روی تانک هم مجهز است. 

 

فیلم معرفی این تانک خوب فرانسوی

 

باقی مطلب را در ادامه بخوانید....

رضا قاسمی بازدید : 410 پنجشنبه 29 مهر 1395 نظرات (0)
تانک مرکاوا به معنای ارابه تانک اصلی میدان نبرد اسرائیلی است. طراحی این تانک از سال ۱۹۷۳ آغاز و اولین مدل آن در سال ۱۹۷۸ وارد فعالیت رسمی در ارتش این رژیم شد. مرکاوا تنها مورد استفاده ارتش رژیم صهیونیستی  است و به هیچ کشوری صادر نشده‌است. قابلیت تعمیر سریع، بقاپذیری، به‌صرفه بودن به لحاظ هزینه و عملکرد مناسب خارج از جاده از مهمترین مواردی هستند که در طراحی این تانک مد نظر قرار گرفته‌اند.

در طراحی مرکاوا اهمیت بسیار بالایی برای حفظ جان سرنشینان در نظر گرفته شده‌است. ویژگی منحصربه‌فرد این تانک قرار گرفتن موتور در قسمت جلو است(در تمام تانک‌های دیگر موتور در عقب تانک قرار دارد). ضمن اینکه برجک تانک در مقایسه به تانک‌های دیگر عقب‌تر قرار گرفته‌است.

پایگاه تسلیحات نظامی

این طرح‌بندی برای افزایش حفاظت از سرنشینان به ویژه راننده اتخاذ شده چرا که معمولا قسمت جلوی تانک در خطر اصابت قرار دارد. همچنین فضای بیشتری در عقب تانک وجود دارد و مسیر ورود و خروج از درهای پشتی است که این باعث می‌شود تا تانک امکان حمل سربازان اضافی را داشته و ورود و خروج سرنشینان زیر آتش دشمن به شکل ایمن‌تری انجام شود. برای این منظور علاوه بر زره بسیار پیچیده، موتور تانک در قسمت جلو قرار گرفته که باعث افزایش حفاظت از سرنشینان تانک می‌شود.

این تانک در ۴ ورژن اصلی ساخته شده‌است. آخرین ورژن که مارک ۴ نام دارد، از سال ۲۰۰۴ وارد خط تولید شده‌است. تا سال ۲۰۱۲ حدود ۲ هزار دستگاه از تمام مدل‌های ساخته شده و سفارش تولید ۳۰۰ دستگاه دیگر هم داده شده‌است. از شاسی مرکاوا برای ساخت چند نوع خودرو زره‌پوش دیگر از جمله آمبولانس زره‌پوش، نفربر زره‌پوش، خودرو زرهی بازیابی و هویتزر خودکششی ۱۵ م‌م هم استفاده شده‌ است.

پایگاه تسلیحات نظامی

مهم‌ترین ویژگی مرکاوا اهمیت بسیار زیاد حفاظت از جان خدمه تانک در طراحی آن است. قرار گرفتن موتور تانک در جلو برخلاف تانک‌های دیگر که اغلب موتور آن‌ها در قسمت عقب جای دارد یکی از دلایل امنیت سرنشینان تانک است. وجود یک خمپاره‌انداز ۶۰ میلی‌متری در داخل تانک از ویژگی‌های منحصربه‌فرد مرکاوا است. این خمپاره برای حمله به اهدافی که در پشت ساختمان یا تپه قرار گرفته‌اند به کار می‌رود.


ویژگی‌های مرکاوا

کشور سازنده: اسراییل
کمپانی سازنده: MANTAK
وزن: 63 تن در مدل های Mark I و Mark II///65 تن در مدل های Mark III و Mark IV
درازا:  8.30 متر در مدل های Mark I و Mark II با حساب لوله توپ و 7.45 متر بدون حساب لوله///9.04 متر در مدل های Mark III و Mark IV با حساب لوله توپ و 7.60 متر بدون حساب لوله.
پهنا: 3.70 متر در مدل های Mark I و Mark II///3.72 متر در مدل های Mark III و Mark IV
بلندی: 2.65 متر در مدل های Mark I و Mark II///2.66 متر در مدل های Mark III و Mark IV

نمایشی خیره کننده از این تانک مدرن


باقی مطالب را در ادامه بخوانید......
رضا قاسمی بازدید : 451 پنجشنبه 29 مهر 1395 نظرات (0)

قدرت تانک "کوالیتسیا اس-وی" (نرخ آتش 16 توپ در دقیقه) از تانک های "پی اس اچ 2000" ساخت آلمان (نرخ آتش 10 توپ در دقیقه)، "پی ال زد 05" ساخت چین (نرخ آتش 8 توپ در دقیقه) و "بریو هارت" ساخت انگلیس (نرخ آتش 6 توپ در دقیقه) بیشتر برآورد می شود.

پایگاه تسلیحات نظامی


بنابر این گزارش، تانک "کوالیتسیا اس-وی" با برد موثر بسیار بالا، سیستم پرتاب توپ الکترونیک و بارگذاری سریع اسلحه پرتاب توپ تنها چند نمونه از ویژگی های این خودروی نظامی "هویتزر" ساخت روسیه است که باعث شده است به عنوان یکی از دقیق ترین و قدرتمندترین تانک ها در جهان شناخته شود.

پایگاه تسلیحات نظامی


اسپوتنیک در ادامه نوشت: تانک کوالیتسیا شلیک با دور بالای خود را مدیون سیستم خنک کننده منحصر بفرد آن است که توسط موسسه تحقیقاتی "بوروستنیچ" در مسکو طراحی شده است.

پایگاه تسلیحات نظامی


کلمه Koalitsiya در نام این هویتزر به معنای ائتلاف یا اتحاد می باشد. پس از تجربه موفق هویتزر 2S19 Msta-S، روسیه تصمیم به جایگزین کردن سیستم های جدید توپخانه با نمونه های قبلی گرفت. به همین دلیل توپ جدید 152میلیمتری کوالیتسیا را ساخت که در حال حاضر یکی از مدرن ترین توپ های خودکششی روسیه به شمار می رود. 



فیلیمی از این تانک قدرتمند پیشرفته
باقی مطالب را در ادامه بخوانید.......
رضا قاسمی بازدید : 678 پنجشنبه 29 مهر 1395 نظرات (0)
 آخرین رژه ارتش فدراسیون روسیه در سال 2015  علاوه بر شکوه و جذابیت های خاص خود برای کارشناسان نظامی وعلاقه مندان به بخش تسلیحات یک پدیده شگفت انگیز و شگرف را به نمایش گذاشت تا بار دیگر قدرت‌نمایی صنایع نظامی روسیه را به رخ رقیب دیرینه‌اش یعنی ایالات متحده بکشد. روسیه که در زمینه تجهیزات پدافندی و نیروی زمینی برتری خود را بارها به رخ رقیب غربی خود کشیده است این بار از جدیدترین دست‌آورد زرهی خود پرده برداشت.

پایگاه تسلیحات نظامی

 آرماتا نام پلتفرم رزمی جدید ساخت روسیه است که بر مبنای اصول ساخت ماژولار و با هدف ایجاد بستر یکپارچه جهت تولید نسل جدید تانک‌ها و زره‌پوش‌های ارتش این کشور توسعه یافته است. دو زیرشاخه معرفی شده این پلتفرم، تانک T-14 که توسط رسانه‌ها اولین تانک روسی با طراحی کاملا جدید و مستقل از زمان توسعه تانک معروف T-72  لقب گرفته است. طراحی و فناوری‌های بکار رفته در این جنگ افزار تغییرات اساسی نسبت به جنگ‌افزارهای زرهی شوروی و روسیه تاکنون داشته است. 

امروزه تانک‌ها با دشمنان بسیار بیشتر و متنوع تری نسبت به جنگ جهانی دوم مواجه هستند. توسعه پرتابه‌های مدرن، موشک‌های ضدتانک هواپرتاب، توپخانه‌های هوشمند و مهمات ضدزره متنوع در کنار تجربه خارق‌العاده غلبه تانک‌های کوچک اما چابک T 34 به تانک های قدرتمند اما تنبلی چون تانک‌های Tiger آلمانی، همه و همه روس‌ها را متقاعد کرد تا طراحی تانک‌های بزرگ و سنگینی چون KV-2 ملقب به بی‌باک مسلح به توپ‌های کالیبر بالا را به بایگانی تاریخ سپرده و تانک‌های کوچک، سبک و به اصطلاح Low profile را برای نیم قرن بعد به عنوان ستون فقرات لشگرهای زرهی روسیه برگزینند.

پایگاه تسلیحات نظامی

در جریان رژه 2015 نیروهای مسلح روسیه، هفت دستگاه از اولین تانک‌های T 14 تولید شده در مقابل چشمان جهان رژه رفتند که بنابر گزارشات، مجهز به توپ‌های 125 میلیمتری جدید 2A82-1M بودند. این توپ بدون خان که در سال 2006 توسعه یافت نسبت به توپ 2A64M تانک T 90 دارای 20 درصد بهبود در دقت آتش و 1.7 برابر بهبود در پخشش زاویه‌ای شلیک  (Fire Angular Dispersion)درصد بهبود می‌باشد. اما به جرات می‌توان گفت مهمترین مشخصه اعلام شده از این توپ ، دارا بودن سرعت دهانه (و به تبع آن انرژی دهانه بالاتر) گلوله 1.17 برابری نسبت از توپ 120 میلیمتری L55 شرکت رین متال که در تانک لئوپارد 2A6 استفاده شده، می‌باشد که با در نظر گرفتن سرعت دهانه توپ L55 ، توپ 2A82-1M دارای سرعت دهانه تخمینی 2047.5 متر بر ثانیه می‌باشد.

 آرماتا همانند نسل‌های پیشین خود از بارگذار خودکار استفاده می‌کنند که نرخ آتش 10 تا 12 گلوله در دقیقه را فراهم می‌کند، برد موثر نفوذ این توپ توسط منابع 8 کیلومتر تخمین زده شده است.


قدرت نمایی این تانک را در فیلم ببینید
باقی مطالب را در ادامه ببینید.....
رضا قاسمی بازدید : 458 پنجشنبه 29 مهر 1395 نظرات (0)

نخستین باری که تانک‌های مبارز در مقابل تانک های دیگر قرار گرفتند، بین انگلیسی‌ها و آلمانی‌ها در جنگ جهانی اول بود. این تانک‌ها علاوه بر توپ و مسلسل، به موتور تراکتور و بدنه زره پوش مجهز بودند. بعضی از طراحی‌های تانک های نظامی بسیار قدیمی‌تر از بقیه هستند، اما در طول زمان برای رقابت آسان با تانک های نظامی جدیدتر به روزرسانی و اصلاح شده‌اند. در این مطلب می خواهیم شما را با 8 مورد از برترین تانک های جنگی در جهان آشنا کنیم، با گجت نیوز همراه باشید.

تانک تی-90 «T-90» روسیه

پایگاه تسلیحات نظامی

T-90 از جدیدترین تانک‌های ارتش روسیه به شمار می‌رود که ساخت آن از سال ۱۹۹۵ آغاز شد. T-90 با پیشرفت تانک تی-۷۲ ساخته شده و ابتدا تی-۷۲بی‌یو نام داشت اما به دلیل شکست سنگین تی-۷۲های عراقی در جنگ خلیج فارس که اعتبار این تانک را به شدت مخدوش کرده بود نام آن به تی-۹۰ تغییر یافت.

وزن تی-۹۰ حدود ۴۶/۵ تن است و حداکثر سرعت آن در جاده به ۶۰ تا ۶۵ و در خارج از جاده به ۴۵ کیلومتر در ساعت می‌رسد و برد عملیاتی آن با سوخت کامل ۵۵۰ تا ۷۰۰ کیلومتر است. تی-۹۰ با استفاده از هواکش (اسنورکل) امکان حرکت در عمق پنج‌متری آب را دارد و زمان آماده‌سازی آن برای این کار حدود ۲۰ دقیقه است. قدرت حفاظتی T-90 از زره ترکیبی فولادی و کامپوزیتی، یک زره واکنشی انفجاری، گیرنده‌های هشدار لیزری و سیستم اخلال مادون قرمز در موشک‌های ضدتانک تامین می‌شود.

با ضربه دیدن تانک، مهمات و خدمه توسط این انفجار نابود خواهند شد. این مشکل غیرعادی در تانک های روسیه، اوکراین و چین نیست. تانک‌های غربی معمولا این مشکل را ندارند، زیرا آنها ترکیبات جداگانه‌ای برای مهمات دارند. T-90را هم نمی‌توان جزو دقیق‌ترین تانک‌ها برای اهداف دوربرد دانست اما دارای راه انداز موشک‌های هدایت شونده ضدتانک است. در حالی که اولین مدل‌های T-90 دارای زره، موتور، اسلحه، برج و سیستم مشاهده و هدف بهتری بودند. روسیه تقریبا 700 عدد از این تانک‌ها را به کار برده است، و ترکمنستان 40 و ونزوئلا بین 50 تا 100 عدد از این تانک‌های نظامی T-90 را بکار برده‌اند.

تانک ام 1 آبرامز «M1 Abrams» آمریکا

پایگاه تسلیحات نظامی

ام 1 آبرامز از همه‌ی تانک‌های غربی زمان خود برتر بود ولی در همان زمان نیز تردید بسیار در مورد برتری این در برابر نسل جدید از تانک‌های شرقی چون تی ۶۲ و تی ۶۴ وجود داشت. مسئله بعد این بود که، حتی طی یک حمله ارتش سرخ به اروپای شرقی این ارتش عملا  دو برابر ارتش‌های ناتو  تانک داشت. تولید  ام 1 آبرامزاز، سال ۱۹۷۹ آغاز شده و یک سال بعد وارد خدمت رسمی نیروهای مسلح آمریکا شد و به تدریج جایگزین ام۶۰ گشت. تانک ام 1 آبرامز برای نیروهای مسلح کشورهای مصر، عربستان، کویت، عراق و استرالیا نیز تولید شده است. آبرامز در سه مدل M1، M1A1 و M1A2 تولید شده است. این تانک ترکیبی ایده آل از قدرت شلیک، حفاظت و تحرک است.

این توانایی‌ها سبب شده تا آبرامز M1A2 در شمار یکی از بهترین تانک‌های جهان قرار گیرد. سامانه اصلی تسلیحاتی آبرامز M1A2  یک توپ بدون خان 120 میلی متری با نام “اکس ام 256 ” است که به صورت دستی پر می‌شود و می‌تواند طیف وسیعی از مهمات خودروهای ضدزرهی، مهمات نیروهای پیاده نظام و سامانه‌های پروازی در ارتفاع کم را نابود سازد. تعداد کمی از تانک‌های Abram در جنگ‌ها معدوم شده‌اند. در حال حاضر M1A2 SEP در خدمت ایالات متحده می‌باشد (حداقل ۹۰ عدد) و تا سال ۲۰۵۰ نیز از آن‌ها استفاده خواهد شد اما تا به حال به کشورهای دیگر فروخته نشده و این در حالی است که مدل قبلی یعنی M1A2 به کویت (۲۱۸ عدد) و عربستان سعودی (۳۷۳ عدد) فروخته شده بودند.

تانک لئوپارد 2 «Leopard 2» آلمان

پایگاه تسلیحات نظامی

لئوپارد 2 به عنوان نسل آینده تانک‌های مبارزه‌ای توسط شرکت کراس مافی وگمن در سال 2010 ساخته شد. لئوپارد 2 نسخه جدید و به روز شده تانک های اصلی مبارزه‌ای لئوپارد 2  است که با درخواست ارتش آلمان (بوندس ور) و به منظور مبارزه در مناطق شهری، مسکونی ساخته شده است، و در عین حال قابلیت‌های تانک ‌های مبارزه‌ای قدیمی را نیز دارد. لئوپارد 2 هم اکنون در جنگ افغانستان حضور دارد، و کمک شایانی به نیروهای پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در این کشور کرده است. حال می‌خواهیم به معدودی از قابلیت‌های این مدل بپردازیم. این تانک 57 تنی مجهز به یک موتور 12 سیلندر دیزلی 47,600cc توئین توربو است که توانایی تولید 1500 اسب بخار قدرت و 5000 نیوتون بر متر گشتاور را داراست.

بقیه مطالب را در ادامه بخوانید..............

رضا قاسمی بازدید : 574 چهارشنبه 28 مهر 1395 نظرات (0)

 

اخیرا یک شرکت لهستانی با عرضه PL-01 هر آنچه که درمورد تانک‌ها می‌دانیم را تغییر داده است و ماشین نظامی جدید خود را به عنوان ابزاری برای جنگ‌های آینده معرفی می‌کند

ماشین نظامی PL-01 در خانواده تانک‌ها همان کاری را انجام می‌دهد که F-117 و F-22 در خانواده هواپیماهای جنگنده می‌کنند. این تانک به گونه‌ای طراحی شده که رویت آن برای دشمن بسیار دشوار است. شکل ظاهری PL-01 به گونه‌ای طراحی شده است که امواج رادارها را منحرف می‌کند

.

پایگاه تسلیحات نظامی

این تانک توسط شرکت Obrum طراحی شده است که بخشی از «هولدینگ دفاعی لهستان» محسوب می‌شود که با 7 متر طول، 3.8 متر عرض و 2.8 متر ارتفاع وارد میادین نبرد می‌شود. بر این اساس می‌توان آن را بسیار کوچک‌تر از تانک Abrams دانست که هم‌اکنون در ارتش آمریکا مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مسئله به آن معنی خواهد بود که تمامی هواپیماها به راحتی می‌توانند PL-01 را با خود حمل کنند و در هر نقطه‌ای که می‌خواهند آن را فرود بیاورند

پایگاه تسلیحات نظامی

 

 

 

 

......بیشتر در ادامه

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    به نظر شما بیشتر به کدام حوزه به پردازیم؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 94
  • کل نظرات : 2
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 49
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 49
  • بازدید ماه : 85
  • بازدید سال : 310
  • بازدید کلی : 425,805
  • کدهای اختصاصی